Sofie Samuelsson

2009-07-18
14:24:23

återberättelse

Åland/Cinderella.

Började med en 4 timmars lång busstur till stockholm,
skickade ett sms till mamma när vi kommit fram
- ser båten, its huge!     sa flicka!
Vi virrade runt oss men hamnade tillslut i kön till båten.
Röhett va det och alla körde över oss med sina väskor.
Väl på båten vare bara att leta efter hytten,
som visade sig ligga bredvid tax-free shopen och på samma däck som resturangen.

Vi gick ut för att spana in utsikten
och det första man stöter på när man ställer sig stilla en stund är en gubbe som säger
- kom och sätt dig i knäet på farbrorn.
Lyckad början!

Alla över 25 plusare stötte på oss,
men det hindrade oss inte från att ha kul :)
Mats - du är den snyggaste i världen, den snyggaste jag sett,
   om jag va 20 något så skulle jag ligga DÄR nere och böna efter att få bjuda ut dig.. 
   på grönan lr nå!
Joakim - om jag va 20 så skulle jag...
Mats - då skulle jag puckla på dig!

Sen gick vi för att kolla när Kevin Borg uppträdde på båten,
varken jag eller jessica gillar honom nå spec mkt dock.
Men det slog oss att antagligen så måste han ju va på båten hela kvällen,
och imorn!
Fast.. ingen av oss orka leta efter honom.
Tills han kom och gick förbi oss,
båda satt som frågetecken, och när vi insett att det va han börja vi gapskratta.
Haha, till skillnad från andra småflickor som skulle skrika så skrattar vi..
Det slutade med att vi jagade honom in till baren för att vi skulle ha kort på honom med oss,
men folk bara samlades runt honom
Vi väntade i ca 40 min?
och tillslut tog jag intiativet att springa fram..
PINSAMT.. varför? jo såhär gick det till..
Sofie - hej! ehm, får vi.... eeh. kan vi fåå.... eeeh BILDER!
Jessica  - *står och dampar med kameran*
                    vänta! den tar inte.. snart så!
Kortet blir taget..
Kevin - OOH shiiit vilken blixt!
Sofie - och så med henne också!
Kevin - ååhååå vilken blixxxxt!
Sofie - hahahahah, tack så mkt hejdå!
Och sedan SPRINGER vi därifrån.
ohmygod.

Han va överallt där vi va sen,
och jessica skämdes ihjäl varje gång vi såg honom.


Tack alla roliga typer vi träffa på,
◊ Mats & Joakim
◊ Mystiskakillen i rutigskjorta
◊ killarna " hör av er om några år" och även " säg det om 3 år"
◊ en gubbe som inte fatta sin mobil " det är baaa att säga NEJ"
    ( han som gick förbi en kärring han inte kände och plötsligt utbrast ett " UUH")
◊ p12an som tjuvlyssna på våra samtal
◊ han som skulls springa in i mig med huve först
◊ de i hissen " ska ni inte med osss? hehehe "
◊ och den blonda okända killen som berätta sitt hyttnr " 2230" (tror jag han sa )


Mycket roligt hände,
men om jag skulle berätta allt så skulle det hinna bli kväll innan jag skrivit klart det ! :)

Våra spiderhopp upp i sängen slog allt.


Förresten!
Mina äventyr på natten..
Båten stog stilla under natten, och jag tänkte att herregud är jag full? jag har inte druckit nå?!
för att allt vinglade..
sen tänkte jag om, nee det måste va all cigarettrök!
Smartass.
tillslut trodde jag att det bara va för att jag va så trött tills jag insåg att det va vågorna som gungade båten.
Med panik i hytten för att det va så ostadigt så hävde vi på oss kläder och gick upp på däck för att kolla ut.
Men jag började bara gäspa.. Klockan va ca 02.30.
Sedan tillbaka till hytten där jag somna på mindre än 2 min.
Vaknade sen igen 06.20 av att hela båten skakade rent utsagt.
Livrädd för att min teori om att båten skulle gå under tillslut blev sann
så hävde jag mig upp ur sängen, nyvaken, ut i korridoren,
till pappas hytt och fråga vad fan som hände,
därifrån upp några våningar och det va folk överallt! men de hade väl varit vakna hela natten,
för de va fortf kanona.
Det visade sig att båten bara vände inne i hamnen så jag kunde somna om.
07.30 ringde min mobil, men jag stängde av.
08.30 ringde jessica mobil, men hon vakna inte.
08.40 ringde jessicas mobil igen och hon väcker mig med panik
- SOFIE, vi måste skynda oss! vi har bara 20 min på oss att äta frukost!
Jessicas mobil hade ställt in sig på finsk tid,
så enligt den va klockan 09.40 och de stängde frukosten 10.00.



bilder kommer senare,
så håll koll! :D



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: