Sofie Samuelsson

2009-10-23
00:26:05

behövde skriva av mig..



Alla gör vi saker vi ångrar,
alla gör vi saker vi inte kan förklara.
Alla gör någon gång något dom inte kan sätta fingret på varför,
alla gör någon gång något som endast är för deras eget bästa.

Jag gör ofta saker jag ångrar,
saker jag inte kan förklara i efterhand.
Jag gör ofta saker jag inte förstår själv,
och jag sätter även mig före andra utan att tänka mig för.

Jag vet och kan mina brister,
men jag mår för bra i mig själv för att våga erkänna de för mig.
Jag är rädd att ändra på mig, rädd för att jag ska bli någon eller något jag inte kommer trivas med,
men i en situation där det handlar om att ändra på sig för att stärka något man värdesätter mer än sig själv och något som är så betydelsefullt för en att man inte kan tänka sig hur livet skulle vara utan det,
 så är jag redo att ta den risken,
då är det ingen tvekan om saken.

Jag ska försöka ändra på mig,
jag ska försöka bli något bättre.
Det finns en person jag låter ändra på mig själv,
en person jag lyssnar på gällande mina egna brister,
en person som kan få mig att byta humör och form på beställningar.
Det krävs bara sin tid,
min tid att acceptera att jag inte är så som jag trott,
att jag har de där bristerna och att jag måste jobba på att förbättra mig.

Men du är värd det,
i alla lägen.


Jag älskar dig,
och det vet du.


Kommentar:
#1: S

<333

2009-10-24 @ 00:32:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: