Sofie Samuelsson

2010-01-27
22:54:29

otur eller talang?

Först fick jag inte upp mitt favorit nagellack, utan fick ta ett annat.
Då hade jag skrivit till emma att min värld gått under.
Senare sätter jag mig i lugn och ro, för att måla mina naglar,
när jag lyckas tappa flaskan med nagellack på golvet,
så det skvätter färg över mitt golv, över mig och flaskan rullar iväg.
Men jag fortsätter lugnt att måla klart naglarna, jag menar,
det torkar ju inte direkt eller hur.
Så jag började acetona mitt golv efter ett tag, tvättade bort det med vatten sen och sätter mig vid datorn
för att berätta för emma om vad som hänt, samt börja skriva ett blogginlägg.
Då ser jag att hela min datorskärm är fylld med nagellack,
så jag ilskar mig lite, börjar kolla runt om kring mig i sängen om det skvätt på något mer,
och jaaaa, tyska boken.
Sen ser jag också att jag har nagellack över hela min handled!
Så då var det bara att "tvätta av" skrämen med nagellacksbortagning, boken och nu ska jag ta tag i min handled.

Alltså
- somliga skulle kalla det otur,
- andra kanske en talang, jag menar, hur många lyckas träffa JUST datorn och boken med ett flygande nagellack? och ingenting annat som låg på min säng..
- Men jag skulle bara kalla det här för min vardag.


Sånt här förvånar mig inte längre,
jag börjar bli van
.

Kommentarer:
#1: amanda

du är inte ensam om att ha otur ;D men inte kul att få nagellack på boken direkt kanske ;/ :)

2010-01-27 @ 23:16:54
#2: bäjsch

hahah så jävla typiskt dig jao

2010-01-27 @ 23:41:08
#3: Anna

HALLÅ! du har samma otur som din dear beloved sis! :) Men jag skulle nog inte kalla det otur utan mer talang :D

2010-01-28 @ 07:32:36

svar: ja de kan vi väl :)

2010-01-28 @ 07:40:06
#5: Jessica

sofie.. det är ren talang :D efter att ha känt dig i alla dessa år vet jag! hahaha :D

2010-01-29 @ 20:03:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: